3 évkezdő marketing tipp, amivel bebiztosíthatod az idei profitodat

Végre eltüntetted a szilveszteri malacsült maradékát? Akkor itt az idő újra felvenni a munka fonalát! Szerencsére többet is tehetsz a szokásos újévi babonáknál azért, hogy 2022-ben elérd az üzleti céljaidat. Most 3 olyan marketing tippet osztok meg veled, amik garantáltan hatásosabbak, mint egy tál lencse elfogyasztása.

Gondolom te is hatalmas vágyakkal és elhatározásokkal vágsz bele ebbe az évbe. Vállalkozóként a január nem csak az olyan fogadalmak ideje, amik jobb és egészségesebb mederbe terelik az életedet. Valószínűleg akárcsak nekem, neked is komoly elhatározásaid vannak az üzleti céljaiddal kapcsolatban.

Hogy mindezek ne járjanak úgy, mint sokaknál a kiváltott, majd sosem használt kondibérletek, nincs más dolgod, mint sort keríteni az alábbi 3 marketinggel kapcsolatos teendőre, hogy megalapozd a sikeredet.

1.    Tervezés

Bármilyen sűrűnek is ígérkezik az évkezdés, mindenképpen állj meg egy pillanatra és szánj időt arra, hogy megtervezd az idei évet. Nem csak a marketinggel kapcsolatos tervekre gondolok, hiszen nem fogsz tudni pontosan kalkulálni, ha nem végzel előtte számításokat a pénzügyeiddel kapcsolatban is.

Szeretném, ha tudnád, hogy az éves üzleti- és marketing terved elkészítése nem szimpla matek. Ahhoz, hogy valóban a személyes céljaidat és álmaidat szolgálja a vállalkozásod, ahhoz a számok csak olyanok lesznek, mint a macskakövek az odavezető úton. Előbb azt kell tisztán látnod, hogy pontosan hová is tartasz. Ráérsz utána letenni a köveket, amelyekre léphetsz.

Hogy csináld? Ülj le egy nyugodt pillanatban, tegyél fel valami kellemes, inspiráló zenét, vedd kezedbe a kedvenc tolladat és képzeld el, hogy hogyan szeretnél élni 10 év múlva. Hogy ez teljesüljön, vajon hogyan kell élned és dolgoznod 5 év múlva? Mit kell tenned idén ahhoz, hogy ez megvalósuljon?

Ha mindezt végiggondoltad, jöhet a matek, és kiszámolhatod, mennyit szeretnél keresni idén, és hogyan alakítsd az áraidat és a kampányaidat mindehhez. Nem szabad átsiklanod efelett az átfogó tervezési fázis felett az év elején, mert sokkal könnyebb lesz határozottan döntened, ha tudod, valójában merre tartasz.

2.    Kampányok meghatározása

Hogy véletlenül se költekezz túl idén, mindenképp kezd az évet azzal, hogy előre meghatározd azokat az időszakokat, amikor hangsúlyosabb marketing kampányt kell indítanod. Minden üzletágban vannak olyan kiemelt időszakok, amikor érdemes külön kampányokkal megtámogatni az értékesítést – ilyen lehet a karácsony, a Black Friday, turizmusban a tavaszi és a nyári szezon. Nagyon sok szolgáltatónál azonban az év eleje is egy kiemelt értékesítési időszak.

Hogyan csináld? Ha visszanézed az elmúlt évek számait, szépen kirajzolódhat, hogy a te piacod az év mely szakaszaiban kap lendületet. Érdemes lehet minél hamarabb kijelölnöd ezeket az időszakokat és előre elkészíteni a megfelelő marketing kampányokat, valamint meghatározni a megfelelő büdzsét, hogy kihozd belőlük a maximumot.

3.    Frissítés és újrahasznosítás

Tekintsd át az elmúlt évek kampányait, a blogbejegyzéseidet, posztjaidat, hírleveleidet, a hozzájuk tartozó kreatívokat. Ezután természetesen azt is nézd meg, hogy mennyire voltak sikeresek. Nézd át a számokat – vajon melyik volt a legsikeresebb? Hány kattintást, hány olvasót, megosztást, hozzászólást köszönhetsz nekik? Gondold végig, mi lehetett a sikerük titka.

Hogyan csináld? Írd össze a tippjeidet és gondolataidat, és használd fel őket, amikor az egész éves terveidet elkészíted. Ahol lehet, próbáld meg újrahasznosítani a korábban elkészített sikeres posztokat, hírleveleket. A legsikeresebb blogbejegyzéseidből pedig készíts sorozatod, bontsd ki őket jobban, vagy világítsd meg a témát más aspektusból. Így biztos lehetsz benne, hogy idén is olyan témákkal foglalkozol, amik valóban érdeklik majd a vevőidet, és számukra érdekes és hasznos tartalmakkal láthatod el őket.

A fenti 3 lépés minden marketingtevékenység alapja. Vállalkozóként sokszor mindezt neked magadnak kell elvégezned, hogy kézben tartsd az eseményeket és biztosítsd a profitnövekedést. Ha szeretnél hatékonyabban kommunikálni a vásárlóiddal, és olyan, marketing szemléletű szövegeket írni, amelyek segítségével kevesebb idő alatt több vásárlóra tehetsz szert, akkor vedd fel velem a kapcsolatot!

Previous
Previous

A szakmai blogírás fontosságáról, 1. rész - Mire jó és kinek jó?