A szakmai blogírás fontosságáról, 1. rész - Mire jó és kinek jó?
A szakmai blog egy nagyon hasznos befektetés. Igaz, hogy hosszútávon lehet csak profitálni belőle, és az is igaz, hogy sokkal kevésbé mérhetőek a sikerei, mint egy Google Ads hirdetésnek. Mégis vétek kihagyni, ha vállalkozóként próbálsz boldogulni a piacon. Hogy milyen titkos, alig látható hasznod lehet a jól megírt szakmai blogposztokból? Megtudhatod ebből a cikkből.
Szövegíróként a munkám oroszlánrészét már jó ideje a szakmai blogcikkek írása adja. Különböző, általában már a kritikus 5 évet megélt, sikeres vállalkozások online felületeire készítek rendszeres tartalmakat.
Ezek a cikkek általában 500-800 szavasak, és a termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal kapcsolatos, a vásárlóik számára érdekes és hasznos témákat dolgoznak fel. Az igazán jó szakmai blogbejegyzések témáit kulcsszókutatás előzi meg, és olyan témában íródnak, amire valóban gyakran keresnek rá az emberek.
A témákat pedig a legjobb tudásom szerint igyekszem mindig új megközelítésből tálalni és olyan, friss és gondolatébresztő szempontokat felvonultatni, amelyek kiemelhetik a szöveget az interneten megtalálható számtalan hasonló szakmai blogcikk közül.
Miért jó a szakmai blog?
A szakmai blog egy olyan kommunikációs csatorna, amit nagyon sokféleképpen ki lehet használni az üzleti céljaidnak megfelelően. Közölhetsz itt úgynevezett „kattintásvadász” cikkeket, amiket a legkeresettebb kulcsszavakra építesz fel és adhatsz nekik bulváros címeket, hogy döljenek a kattintások.
De megoszthatsz rajta olyan szövegeket is, amik segítenek abban, hogy azokban, akik még nem vásároltak tőled valamiért, kialakuljon a bizalom irántad és a termékeid/szolgáltatásaid iránt.
Írhatsz rá termékajánlókat, amikben bemutathatod egy-egy termék helyes használatát, vagy olyan felhasználási módokat, amik nem feltétlenül jutnak mindenkinek eszébe. Sokan pedig a vásárlóik problémáira igyekeznek megoldási javaslatokat kínálni, az őket foglalkoztató kérdéseket járják körül és válaszolják meg.
A szakmai blog tehát alkalmas arra, hogy:
- bizalmat építs,
-edukáld a vevőidet,
-fókuszba hozz bizonyos termékeket vagy szolgáltatásokat,
- és forgalmat generálj az oldaladon.
Ugyanis a megosztott cikkeid segítségével könnyebben megtalálnak majd a potenciális vevőid az interneten. Nagyon sok legyet ütsz vele egyetlen csapásra.
Kik bíznak meg legtöbbször szövegírót a szakmai blogjuk írásával?
Korábban már írtam, hogy a megbízóim többsége olyan vállalkozó, akik már régebb óta a piacon vannak. Leggyakrabban egy már évek óta működő blog további rendszeres tartalomgyártását szervezik ki nekem. Néha olyan is előfordul, hogy – ugyan a cég magabiztosan tartotta eddig a piaci pozícióját szakmai blog és jelentősebb online jelenlét nélkül, de – a vállalat vezetősége felismeri, hogy a további növekedés és a versenytársak nyomása miatt muszáj ebbe az irányba is nyitniuk.
A kiszervezés tehát többnyire a „nagy játékosok” privilégiuma. Ez annak köszönhető, hogy ők azok, akik már:
rendelkeznek elegendő tőkével, hogy egy állandó havi kiadás ne okozzon számukra gondot,
magabiztosan ismerik a saját piacukat és a vevőiket, és az ezzel kapcsolatos információkat képesek megosztani a kiválasztott szövegíróval is,
van kialakult arculatuk, egy olyan vállalati személyiségük, amelynek stílusát képesek leírni és megkövetelni a szövegírótól
rájöttek, hogy a rendszeres tartalomgyártás az organikus online növekedés alapja, amelyet nem hanyagolhatnak el, akkor sem, ha a határidők szűkek, a stáb fele karanténban van és folyton csörög a telefon.
A következő részben azt is megmondom, miért éri meg kiszervezni a szakmai blogírást, illetve, hogy milyen előnyei vannak ennek. De megnézzük azt is, miért lehet jó, ha te magad vagy egy belsős kolléga látja el az ezzel járó feladatokat.
Szeretnél a szakmai blogodra rendszeres, minőségi tartalmakat és megspórolnád a fejfájást? Akkor nézd meg az „Aktív blog” csomagajánlatomat! Ezzel a csomaggal előfizetés keretében, roppant kedvező áron tarthatod frissen a szakmai blogodat, és egy csomó remek bónuszt is kapsz mellé az első hónapban. Olvasd el a részleteket!