Hogyan írj értékesítési szövegeket anélkül, hogy nyomulósnak tűnj?

Gyakorlati kommunikációs tippek (nem csak) introvertált vállalkozóknak

A szolgáltatásalapú kisvállalkozások számára az online jelenlét maga az aranybánya. Csakhogy ultranehéz mindenhol jelen lenni, és ebben az információs zajban brutális hirdetési költségek mellett sem biztos, hogy az üzeneteddel átütöd a potenciális vevőid ingerküszöbét.

Meggyőző szövegek nélkül nincs se sales fókuszú TikTok videó, se hírlevél, se hatékonyan értékesítő honlap. Tudom, hogy sokszor tartasz attól, hogy idegesítően sok levelet küldesz, vagy a csapból is te folysz, és emiatt a „nyomulás miatt” majd szépen lekopnak a vevőjelöltjeid.

Először is, nyugi: akármilyen ügyesen zsonglőrködsz is a platformokkal, garantálom, hogy legjobb esetben is csak a követőid fele látja egyik-másik posztodat. Nem igazán kell attól tartanod, hogy rád unnak a mennyiség miatt.

Másodszor pedig, ha jól kommunikálsz, akkor az igazán értékes vevőjelöltek vagy leadek inni fogják minden szavadat. Hiszen egy olyan problémára kínálsz megoldást a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal, ami megkeseríti a mindennapjaikat, de legalábbis istencsászársággá válik az életük, ha megveszik a cuccodat!

Az alábbiakban megosztok veled pár gyakorlati szövegírási (és kommunikációs) tippet, amikkel  hatékonyan értékesítő szövegeket írhatsz anélkül, hogy ki kelljen énekelned a sajtot a közönséged csőréből.

1. Használj erőteljes hookokat a figyelem megragadására

A hook, vagyis a szöveg elején használt figyelemfelkeltő bevezetés nem csak a rövid videós tartalmak esetén kulcsfontosságú. Ha azt szeretnéd, hogy az olvasók tovább olvassák a szövegedet – legyen az egy hírlevél, egy statikus poszt vagy a landoló oldal, amin értékesítesz, be kell rántanod az olvasót, vagy buktad a lehetőséget.

Példák:

  • „Így add el a cuccodat 2 mondattal, nyomulás nélkül”

  • „Ezt rontja el a vállalkozók 70%-a, ha marketingről van szó. Te ne ess bele a hibájukba!”

A számok és a konkrétumok főleg az előmelegített közönséget ragadják meg, az érzelmekre ható hook-okkal pedig akár hidegebb közönséget is megtalálhatsz.

2. Beszélj arról, amit a vevőd átél

Az ügyfelek figyelmét leginkább az kelti fel, ha olyan problémákat érintesz, amelyek számukra is relevánsak. Ebben az a legjobb, hogy egyáltalán nem magadról kell beszélned – sokkal inkább a vásárlóidról! A kommunikációdban helyezd előre az empátiát és a megértést.

Példa: „Tele a hócipőd, mert hiába végzed sorra a marketingkurzusokat, mégsincs elég ügyfeled? Ez egy gyakori probléma, de van rá megoldás.”

Ha megmutatod, hogy érted az ügyfeleid problémáit, az segít erősíteni a kapcsolatot és növeli a bizalmat.

3. Legyél közvetlen és egyszerű!

Tudod, ha nem tudod egyszerűen elmagyarázni, akkor te sem érted. Az olvasók értékelik, ha gyorsan és érthetően kapnak választ a kérdéseikre.

Példa: „Ez a nyomtató 8 másodperc alatt ledarál neked egy 60 oldalas szabadbölcsész szakdogát, szóval ez nem lesz ok a titkárnődnek kávészünetre.”

Ez a megközelítés nem csak érthetőbbé teszi a szöveget, de elkerüli azt is, hogy a túlzott bonyolultság miatt az olvasód elveszítse az érdeklődését.

4. Használj történeteket a kapcsolatépítéshez!

A történetmesélés nem csak érdekessé teszi a szöveget, de segít kapcsolatot teremteni az olvasóval. Egy rövid, de releváns történet segít azonosulni az üzeneteddel és emlékezetessé teszi a mondanivalódat.

Példa: „Egyik ügyfelem, Péter, hasonló helyzetben volt, mint te most. Nem érkeztek az ügyfelek, pedig rengeteg energiát fektetett az online jelenlétébe. Már majdnem feladta az egészet, amikor úgy döntött, hallgat a tanácsomra, és utoljára még kipróbálja a rendszeres hírlevelezést. Ma már piacvezető a cége és a bevétele 80%-a az email marketingből jön.”

Az ilyen történetek megmutatják, hogy érted az ügyfelek helyzetét, és konkrét, kézzelfogható eredményeket tudsz felmutatni.

5. Hangsúlyozd a cuccod valódi előnyeit!

Az egyik leggyakoribb hiba a szövegírásban, hogy túlságosan a termék vagy szolgáltatás jellemzőire koncentrálunk, és elfelejtjük, hogy az ügyfelet valójában az érdekli, hogyan segít neki a termék.

Példa: „Ezzel a szoftverrel nem csak 20%-kal olcsóbb lesz a havi digitális rezsid, hanem időt is spórol neked, amit végre azzal tölthetsz, ami igazán fontos neked – táblázatok böngészése helyett végre leülhetsz vacsorázni a családoddal esténként.”

Ez a megközelítés lehetővé teszi, hogy az ügyfél azonnal lássa, hogyan járhat jól a szolgáltatásoddal.

6. Légy őszinte és átlátható!

Az őszinteség és átláthatóság elengedhetetlen ahhoz, hogy a szöveged hiteles és meggyőző legyen. Az emberek egyre érzékenyebbek a manipulációra, így, ha nyíltan kommunikálsz a terméked vagy szolgáltatásod erősségeiről és korlátairól, az növeli a bizalmat.

Példa: „Igen. Ez tényleg drágább, mint a *konkurens terméke. De az éves karbantartási költség nálunk grátisz, máshol pedig fix 100.000 Ft. Egy év alatt tehát 45.000 Ft-tal olcsóbbra jön ki a mi cuccunk.”

Ez a megközelítés lehetővé teszi, hogy az ügyfelek tudják, mire számíthatnak, és elkerülhetővé válik a későbbi csalódás.

7. Mutasd be a társadalmi bizonyítékokat!

Az emberek szeretnek mások tapasztalataira támaszkodni, különösen akkor, ha egy új szolgáltatásról van szó. Használj referenciákat, véleményeket, vagy akár esettanulmányokat, hogy megmutasd, másoknak már bevált a szolgáltatásod.

Példa: „2 hét alatt megdupláztuk a tavalyi összbevételt, pedig csak a címsort cseréltük le a tanácsaidnak megfelelően.”

Ez a technika nemcsak hitelessé teszi a szöveget, hanem segít meggyőzni azokat is, akik bizonytalanok a vásárlásban.

A fenti gyakorlati tippek segítenek abban, hogy olyan szövegeket írj, amelyek hitelesek, meggyőzőek, és amelyek valóban támogatják a vállalkozásod növekedését. Ne feledd, hogy a szövegírás is egy tanulható készség, és a legfontosabb, hogy mindig az ügyfeleid igényeit helyezd előtérbe.

Next
Next

Mi az az értékesítési tölcsér, és hogyan használd kisvállalkozóként?