A hosszútávú bevételnövekedésed biztosítéka: a kommunikációs stratégia
A sikeres vállalkozásoknak többnyire szükségük van új vevőkre. És arra is, hogy a meglévő vevőiket megtartsák. Ennek a két dolognak pedig a kommunikáció a mozgatórugója. Egyáltalán nem mindegy, hogy a meglévő ügyfeleidet hol és hogyan szólítod meg. És azzal vajon foglalkozol-e eleget, hogy a jövendőbeli ügyfeleidet hogyan fogod elérni? Ezekre a kérdésekre keressük a választ, amikor összerakunk egy komplex online kommunikációs stratégiát.
Rengeteg kisvállalkozó van fent a Facebookon, kisebb-nagyobb sikereket produkálva azon a felületen. Az Insta és a Youtube is népszerű, a rátermettebbek pedig a TikTokkal is bőszen próbálkoznak. Vajon neked is kéne? Kimaradsz valami jóból, ha nem teszed? Egyáltalán nem biztos!
Ha egyelőre sötétben tapogatózol az online kommunikációt illetően,
Nem jönnek a vevők,
Rengeteg helyen fent vagy, de csak ímmel-ámmal posztolsz,
Nem tudod egyértelműen leszűkíteni, hogy ki az ideális vevőd,
Nehezen fogalmazod meg, hogy miért érdemes éppen tőled vásárolniuk,
Nem tudod pontosan, mire van szüksége a célcsoportodnak,
Nem tudod, melyik felület mire való és hogy tudják egymást erősíteni,
Nincs hírlevél adatbázisod,
Akkor az a jó hírem a számodra, hogy van segítség. Minderre megoldást nyújt ugyanis a komplex online kommunikációs stratégia.
Mi a kommunikációs stratégia?
Egy kiforrott kommunikációs stratégia éppen arra szolgál, hogy körültekintő piaci elemzést követően pozícionálja a vállalkozásodat, majd meghatározza a fő csapásvonalakat az üzleti (és magánéleti) céljaidnak megfelelően.
Megrajzolja a buyer personaidat, a legfontosabb kommunikációs célkitűzéseket, és kijelöli az ezeket leginkább szolgáló kommunikációs csatornákat. Ezután pedig irányt mutat arra vonatkozólag, hogy az adott csatornán milyen stílusban, milyen gyakorisággal és milyen típusú tartalmakkal kommunikálj.
Mi ennek a haszna?
A legkézenfekvőbb módja annak, hogy egyetlen elvesztegetett percet se tölts posztok gyártásával és kínos árakciózással, hogy becsalogasd a vevőidet, az az, ha patikamérlegen kiszámított kommunikációs stratégia mentén dolgozol.
A komplex kommunikációs stratégiának köszönhetően:
Pontosan tudni fogod, hogy ki a célközönséged és hol találod meg őket.
Éppen annyi felületen leszel jelen, amennyin kell, hogy biztosítsd a növekedést.
Nem aprózódsz el a rengeteg céltalan posztolásban.
Olyan, minőségi követőbázist fogsz összegyűjteni a közösségi médiában és a saját adatbázisodban, ami hosszú évekig képes lesz szállítani neked az új vevőket.
Megtanulod meglátni és megmutatni a vállalkozásod legjobb tulajdonságait.
Képes leszel egyetlen, tömör mondatban összefoglalni a céljaidat és hogy miért érdemes téged választani.
Elérheted, hogy a saját területeden a piacod megkerülhetetlen szereplője legyél.
Az online kommunikációs stratégiádat saját magadnak is elkészítheted, ha hajlandó vagy pár napot rááldozni a kutatómunkára és a tanulásra. Vagy írhatsz nekem, és szakértőként elkészítem a személyre szabott, komplex stratégiádat. Így még hosszú ideig magabiztosan fogod elérni a számodra legértékesebb potenciális vevőidet.