Hogyan határozd meg jól a szakmai blogcikkek témáit?

Blogcikk témák meghatározása

Hogyan tudsz olyan blogbejegyzéseket írni a szakmai blogodra, amelyek érdeklik a vásárlóidat? Honnan tudod, hogy mire kattintanak szívesen? Mit szeret a Google? Mondom a lényeget.

Milyen témájú cikkeket érdemes írnod a szakmai blogodra, hogy a vásárlóid és a Google is szeresse – meg persze neked is hasznodra váljon? Ebben a cikkben összeszedtem a legfontosabb ismereteket ezzel kapcsolatban.

A szakmai blog témáinak meghatározása

A megfelelő témákat úgy tudod meghatározni, hogy:

-        elemzed a piacodat, részletesen megismered a vevőidet és azt, hogy milyen problémájukra vagy vágyukra adsz megoldást a termékeiddel,

-        azt is megismered, hogy milyen félelmeik, aggályaik vannak, amik miatt mégsem vásárolnak tőled,

-        megnézed, hogy neked mik a céljaid, mit szeretnél elérni, hol látod magadat és a vállalkozásodat 1/5/10 év múlva,

-        végzel egy kulcsszókutatást.

Lényegében ezek a hozzávalók kellenek a jó szakmai blogcikk témájának meghatározásához. Alább pedig olvashatod a receptet is, hogy kotyvaszthatsz belőlük ellenállhatatlan lakomát.

Ismeretek, adatgyűjtés

Ha már tudod, mi kell a vevőidnek – és mi az, ami többnyire elrettenti őket a vásárlástól –, akkor szűkült a kör. Mindenképpen olyan témákat kell érintened a blogbejegyzéseidben, amik számukra érdekesek és hasznosak lesznek, és oldják a vásárlással kapcsolatos félelmeiket.

Akkor jársz el helyesen, ha ezeket az infókat nem csak a megérzéseidre hagyatkozva gyűjtöd össze, hanem piackutatást végzel. Teljesen rendben van, ha kérdőívet készítesz és kitölteted azokkal, akik már vásároltak tőled – de akár azokkal is, akik még/már nem!

A kézzel fogható információk értéke felbecsülhetetlen, ezért akár egy kis motivációs ajánlatot is a kérdőív mellé dobhatsz egy kupon, egy mintatermék vagy egy kis ajándék formájában.

A saját céljaid

Az üzleti kommunikációdat, bármilyen felületen is történik, mindig az üzleti céljaidhoz kell igazítanod. Ebben nagyon következetesnek, előrelátónak és tudatosnak kell lenned. Az üzleti érdekeid mentén határozd meg a témákat, amikről beszélni fogsz, és aszerint válogass a korábban összegyűjtött ötletekből, hogy melyek viszik leginkább előre a vállalkozásodat.

Kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás lényegében az a gyakorlat, amikor a nagy, bőre szabott témákat leszűkíted azokra a konkrét kifejezésekre, amiket az emberek beírnak a keresőbe, ha érdekli őket valami.

Long tail kulcsszavak

Általában elmondható, hogy az egyszavas keresési kifejezéseket akkor használjuk, amikor még nem tudjuk pontosan, hogy mit akarunk. Ha azt írom a Google-be, hogy „hátizsák”, akkor még nincs konkrét elképzelésem, hogy milyen színű, márkájú, funkciójú hátizsákot szeretnék. Ha azt írom, hogy „piros hátizsák”, akkor már jóval közelebb vagyok a döntéshez. Ha azt írom, hogy „Piros túrahátizsák” akkor pedig már nagyon közel vagyok a vásárláshoz.

A szakmai blogolás célja általában az, hogy azokat a potenciális vásárlókat juttassa el a kosárig, akik már nagyjából tudják, mit akarnak. Csak azt nem döntötték el, hogy kitől vásárolnak majd, vagy hogy pontosan melyik típust tegyék kosárba.

Ezért az érdekes, hasznos és üzleti szempontból is értékes blogbejegyzések általában ezekre a hosszabb, úgynevezett long tail kulcsszavakra épülnek. „Melyik a legjobb…?” „Hogyan kell…?”, „Honnan érdemes…?” és társai. Ha a már meghatározott kulcsszavaidat beírod mondjuk a keywordtool.io oldalon, akkor rengeteg ilyen, kiegészített változatot fog visszaadni neked az oldal. Ezek segíthetnek a témák pontosításában, hogy tényleg jöjjenek azok a kattintások.

Ezek voltak a hideg, számító tények. De ha igazán jó blogot akarsz írni, akkor azért ezt az egész rendszert nem árt néha megbolondítani egy kicsit. Azok a kisvállalkozói szakmai blogok, amikre örömmel visszatérünk és várjuk a tartalmaikat, időnként azért betekintést engednek a munkafolyamataikba. Bemutatják a csapatukat, a hitvallásukat. Ezek a témák valószínűleg nem lesznek ott a Google kulcsszótervezőjében, de nagyon fontosak! Érdemes teret adnod nekik.

Previous
Previous

A hosszútávú bevételnövekedésed biztosítéka: a kommunikációs stratégia

Next
Next

Szolgáltatóként te vagy a saját anyagi korlátod – ÍGY fejleszd a vállalkozásod, hogy ne legyen többé bevételi limited