A szakmai blogírás fontosságáról, 2. rész - Kiszervezni, vagy nem szervezni, ez itt a kérdés
A szakmai blogról szóló cikksorozat 2. részében arról olvashatsz, hogy megéri-e kiszervezni a szakmai blogposztok írását, és milyen előnyei vannak annak, ha saját kezedbe veszed ezt a feladatot.
Az előző cikkben körüljártuk, hogy mi értelme van egyáltalán a szakmai blogolásnak, és hogy kik azok, akik általában a kiszervezés mellett döntenek. Láthattad, hogy az igazán sikeres vállalkozások egytől-egyig vezetnek ilyen blogot, sokan azonban a szakmai blog „bejáratási” időszakában maguk írják a szövegeket. Így van alkalmuk, hogy kitapasztalják, mi az, ami megy, mi az, ami kevésbé, és finomra hangolhatják a saját stílusukat is.
Miért éri meg kiszervezni?
Magától értetődő módon az a jó a kiszervezésben, hogy nem neked kell ezzel bajlódnod. Egy szakmai blogcikk megírása, még ha a saját szakterületedről is szól, kutatással, kulcsszókészlet összeállítással, írással, képkereséssel együtt nagyjából másfél óra MINIMUM. Bizonyos témák esetében – még ha kifejezetten értesz is a dologhoz –, mire összeszeded a releváns hivatkozásokat, megformázod, stb. lehet akár 2-3 óra is. Ezt, ha minden héten rászánod az időd, havi akár 12 órányi plusz munkát is jelent.
Ha nem te vergődsz ezzel, akkor nyilván időt spórolsz. És az sem téged, vagy valamelyik alkalmazottadat terhel, hogy a cikk tartalmilag biztosan rendben legyen, ne forduljon elő plágium, csúsztatás, és elég jól teljesítsen. Kvázi van kit felelősségre vonni, kisebb a kockázat.
Persze nem minden „nagy játékos” dönt végül a kiszervezésnél. Van, aki erre felvesz egy belsős embert, állandó alkalmazásban, mondjuk egy social media menedzsert, aki többek között a blogposztokat is megírja. Ha elég ügyes, persze. ;)
Ez a megoldás azért jó, mert olyasvalaki készíti el a tartalmakat, aki pontosan tudja, ismeri a cég céljait, a belső folyamatokat, azt, hogy miben vagytok igazán jók és miben kevésbé, hozzáférése van olyan információkhoz, amelyekhez egy külsősnek nincs. Persze so kmindent megoszthatsz a szabadúszó szövegíróval is, és általában néhány hónap közös munka után azért már ebben a viszonyban is kialakul egy szabadabb információáramlás, de a saját alkalmazottnak erre mindig más rálátása lesz.
Mit csinálj, ha te még nem tartasz ott, hogy más írja helyetted?
Sok induló vállalkozásnál látom, hogy nem vezetnek szakmai blogot, mert úgy gondolják, hogy az ő iparágukban ez nem releváns, vagy úgy érzik, nincs erre idejük. Később jövök majd olyan cikkel is, ahol ötleteket adok a különböző iparágakban dolgozó vállalkozók számára, hogy pontosan hogyan is használhatnák ki a szakmai blog és a rendszeres tartalomgyártás előnyeit, de ez egy külön posztot érdemlő téma. J
Ha te már legyőzted a szokásos kifogásokat, csak nem tudod, hogy kéne hozzákezdened a dologhoz egyedül, akkor most erre adok neked pár tippet.
1. Találj rá időt
Ez a legnehezebb feladat, de biztosan megoldható. Szorítsd ki valahogy a szűkös időbeosztásodból, mert a szakmai blog a folyamatos bevételszerzés egyik alappillére. Vállalkozóként pedig nem engedheted meg magadnak, hogy nemet mondj egy ilyen jó lehetőségre. Nyugi, egy idő után még élvezni is fogod, hogy ömlenghetsz a szuper termékeidről. ;) Ráadásul minél gyakorlottabb leszel, annál kevesebb idődet fogja elvinni ez a feladat.
2. Írj kontenttervet
Sokkal hatékonyabb leszel, ha előre eltervezed, mikor, miről fogsz szakmai blogposztot kirakni. Én azt javaslom, hogy nagyjából egy hónapra előre tervezz, mert bármikor történhet olyan esemény, amit nem hagyhatsz szó nélkül. A kontenttervet természetesen mindig a céljaid, a vásárlóid és a piacod ismeretében készítsd el.
3. Írd meg a blogcikkeket
Tarsd magad a tervekhez, és írd meg a szakmai blogcikkeket mindig, amikorra betervezted. Lehet, hogy bizonytalan vagy, mert nem jó a helyesírásod, vagy nehezen gördülnek a mondataid, esetleg nem tudod, hogyan kell formázni a szöveget, hogy reszponzív legyen. Figyeld az oldalamat a közösségi médiában, mert időnként elérhetővé teszek egy részletes, ingyenes útmutatót, amiből megtanulhatod azokat a trükköket, amiket szövegíróként alkalmazok.
4. Gyere el konzultációra
Ha sürgős a dolog, és minél hamarabb kellene a segítség, vagy ezt a cikket az ingyenes anyag elolvasása után találtad meg és kéne egy külső szem, aki segít átnézni a szövegeidet, akkor jelentkezz a Konzultációs Programomra! Ezt a lehetőséget direkt azért alkottam meg, hogy azoknak is segíthessek, akik maguk szeretnék a sikeres céges tartalomgyártást elvégezni.
Szeretnél még hasznos, online marketinggel kapcsolatos információkról olvasni? Iratkozz fel hírlevélre! Ha bármilyen kérdésed van, akkor írj nekem!