SEO barát weboldal, azaz, hogyan dobd le a láthatatlanná tévő köpönyegedet

Lassan már a csapból is az folyik, hogyan válj láthatóvá a Google számára, hogyan érd el, hogy SEO barát weboldalad ott virítson a találati lista élén. Mivel a Google nem adja ki a NAGY TITKOT, emellett szakmai berkekben rebesgetik, hogy az algoritmusát akár évi 500-600 alkalommal is frissítik, így valóban nincs könnyű helyzetben ma az a weboldal tulajdonos, akinek eltökélt szándéka az első helyek egyikére törni a találati listán.


Jó-jó, de minek a SEO, ha hirdetéssel azonnal előre kerülhetsz?

A SEO egyfajta “lassú víz partot mos” módon működik. Ha DIY módon állsz neki, akkor pedig sokkal pénztárcabarátabb, mintha nekiállsz hirdetéseket indítani. Hirdetni persze ettől függetlenül egyáltalán nem felesleges, mindössze annyit mondok, hogy egy stabil SEO értékesebbé teszi weboldaladat.

Gyakran a keresőoptimalizálás hallatán arra gondolhatsz, egy-két jól elhelyezett kulcsszóval nyert ügyed van. Főleg, ha saját magad készíted el a honlapodat néhány YouTube videó alapján. Aztán várod, hogy érkezzenek az érdeklődők, vásárlók, ami persze általában elmarad. Ez csalódottságot okoz, holott lehet - sőt, szinte biztos -, hogy a terméked, szolgáltatásod szuper. 

Szóval, elég lehet-e, ha az alapoldalaidon megjelenik néhány kulcsszó? Egy nagy, kövér nem a válaszom. De ne csüggedj, hanem olvass tovább mert hozom a tippeket, mivel pöccintheted előrébb a weboldalad, ha már időt és pénzt fektettél abba, hogy ne csak a nagyi és anyuék látogassák.

Mit tegyél, hogy lekerüljön a láthatatlanná tévő köpönyeg a weboldaladról? 

Most jön a csavar, mert a kulcsszó igenis fontos. De önmagában a kulcsszó nem elég egy SEO barát weboldalhoz. 


Nézzük, mégis mi szükséges még ahhoz, hogy a Google is értékelje a munkád:

  • releváns, hiteles tartalom a weboldaladon,

  • felhasználóbarát fő- és aloldalak

  • könnyű kereshetőség és navigáció

  • legyenek szövegek, akár blog, ha a profilod megengedi (bár blogolni szinte mindenről lehet).

A Google érdeke, hogy minél több elégedett felhasználója legyen, így azokat a weboldalakat jutalmazza, akik hozzák az elvártat. Ez viszont szintén munka- és időbefektetés, akár te magad veszed válladra ezt a feladatot, akár kiszervezed egy szakembernek vagy szakembergárdának.

Érdemes azonban belefektetni, hiszen így lesz egy stabil, keresőoptimalizált weboldalad, amely előkelő helyet foglal el a találati listában.

 

Mi az, ami még hitelesebbé teszi honapodat?

  • linképítés

Belső és külső linkekkel építheted SEO baráttá weboldalad

De mik azok a belső és külső linkek? A belső linkek a saját oldaladra mutatnak, ez lehet egy termék vagy szolgáltatás, de bármi más is, akár a kapcsolatfelvétel aloldalad is. A külső linkek más weboldalra mutatnak. 

Rettentő fontos, hogy ezek is hiteles honlapok legyenek, különben megette a fene az egészet és a munkád annyit fog érni, amennyit a szalmaház, amit egy fújással rombolt le a farkas. Saját Facebook oldalad is külső linknek számít. Figyelem, a céges oldaladat linkeld, ne a személyes profilod.

Mielőtt még azt hinnéd, bolond vagyok, hogy azt ajánlom, jelölj meg más, “idegen” weboldalakat a saját oldaladon, blogbejegyzésedben, elmondom, miért fontos ez. Az etikus SEO során egymást ajánlani a hitelességet hivatott alátámasztani. 

Összegezzük hát, hogyan lesz keresőoptimalizált weboldalad

  1. A megfelelő kulcsszavak használatával, amelyet kulcsszókutatás előz meg.

  2. Releváns, hiteles tartalommal.

  3. Felhasználóbarát navigációval.

  4. Szövegekkel, amelyek kulcsszóra optimalizáltak.

Ha mindezek megvannak, akkor lekerül honlapodról a láthatatlanná tévő köpönyeg és láthatóvá válsz a találati listában. Nos, a felsorolás mindössze 4 pontból áll, ezekre folyamatosan figyelni kell, ha pedig blogolsz is, időnként felül kell vizsgálnod a bejegyzéseidet és aktualizálnod, ahol szükséges. 


A SEO barát weboldal nem kevés munkaórát ölel fel, de megéri dolgozni érte, hiszen állandó verseny megy az első oldalért, első helyekért.
Válj láthatóvá célcsoportod számára.

Previous
Previous

Értékajánlat - az (online) értékesítésed lelke

Next
Next

Hogyan építsd fel a saját kommunikációs stratégiádat?